Sommeravisen er på gaden - og online. Du kan læse Septemberavisen her

 

 

http://shop.kulturhusetblokhus.dk/
Artikel
01-09-2020

Danmarks tredjestørste destinationsselskab er kommet godt fra start

Trods en hård fødsel: Den 3. marts blev Danmarks tredjestørste destinationsselskab etableret. Blot omkring en uge senere gav Corona genlyd igennem det danske samfund og ikke mindst turistbranchen.
Destination Nordvestkysten er en sammenslutning af turistarbejdet i de 5 vestkystkommuner: Hjørring, Jammerbugt, Thisted, Lemvig og Holstebro kommuner.

D. 3. marts 2020, var turismebranchen på tværs af de fem nordvestjyske kommuner, Hjørring, Jammerbugten, Thisted, Lemvig og Holstebro, samlet for at etablere Danmarks tredjestørste destinationsselskab – Destination Nordvestkysten. Blot omkring en uge senere gav Corona genlyd igennem det danske samfund og ikke mindst turistbranchen. Det betød også en helt ny virkelighed for det nyopstartet destinationsselskab, hvor man varetager funktioner som destinationsudvikling, gæsteservice og markedsføring.

-Pandemien har skabt en ny virkelighed, som vi alle er nødt til at forholde os til og agere ud fra. Det har vi også været nødt til hos Destination Nordvestkysten, siger CEO Peter Krusborg Pedersen

Turbulent start

Efter en yderst turbulent start besluttede bestyrelsen, at det nu var tid til at afholde det første bestyrelsesmøde. Thyborøn dannede ramme om bestyrelsesmødet, der blev afholdt tirsdag den 25. august, hvor bestyrelsen havde sat hinanden stævne. På mødet blev der gjort status over de første 6 måneder, og her har bestyrelsen udtrykt stor tilfredshed med indsatsen.

- Vi er rigtig glade for de bolde, der er blevet grebet hos vores nyopstartede destinationsselskab under en Corona tid der har vist sig udfordrende for branchen generelt, siger formand H.C. Østerby, borgmester i Holstebro Kommune.

En række straks-initiativer

I destinationsselskabet er der siden opstarten igangsat en række straks-initiativer, herunder blandt andet en turistundersøgelse, som skaber viden og indsigt i gæsteadfærd herunder særlige behov og forbrugsmønstre hen over sommeren 2020, en række dialogmøder med turisterhvervet, nye indholdsproduktioner i form af billeder og reklamevideoer samt markedsføringsaktiviteter, der skal skabe opmærksomhed omkring destinationen som et oplagt rejsemål.Samtidig er det lykkedes destinationen at skaffe medfinansiering fra staten til to større projekter, der gerne skal understøtte en positiv kickstart på efteråret og 2021.

- Det er altafgørende at vi både får skabt værdi for vores turismeerhverv på den helt korte bane og på længere sigt. Derfor er det også meget glædeligt at vi allerede på dette tidspunkt står med nogle stærke projekter til efteråret og 2021. Vi er kommet godt fra land, men nu handler det om at vi ikke mister momentum. Derfor glæder bestyrelsen sig til sammen med de gode kræfter i Destination Nordvestkysten, kommunerne og ikke mindst erhvervet - at sætte endnu mere gang i udviklingen og markedsføringen af Danmarks tredjestørste destination, slutter formand H.C. Østerby, borgmester i Holstebro Kommune.

 

 

Læs flere nyheder