December-avisen er på gaden - og online. Du kan læse avisen her

 

 

http://www.https://jammerbugtrengoering.dk/
Artikel
31-01-2021

Mod nye mål med Destination Nordvestkysten

Der er indgået en ny samarbejdsaftale med ni indsatsområder

Tekst: Presse Foto: Poul Nymark

En samarbejdsaftale mellem Jammerbugt Kommune og Destination Nordvestkysten er netop blevet godkendt.

Millionvis af overnatninger
Det er en fælles aftale mellem de fem kommuner, der indgår i samarbejdet og Destination Nordvestkysten. Aftalen udstikker de overordnede rammer for destinationens opgaveportefølje.
Destination Nordvestkysten omfatter Holstebro, Thisted, Lemvig, Hjørring og Jammerbugt Kommuner, og er det 2. største destinationsselskab i Danmark i 2020 med over 5,5 mio. overnatninger årligt.
Siden 2019 har områderne haft et fælles ansvar for at udvikle destinationerne og varetage de lokale turismefremme indsatser.

To hovedområder
Nu ligger der en formel samarbejdsaftale fast mellem parterne. Den definerer de overordnede rammer for Destination Nordvestkystens opgaveportefølje, som er delt i to hovedområder:
Destinationsudvikling og Markedsføring.
- Samarbejdet mellem de fem kommuner i Destination Nordvestkysten styrker helt klart udviklingen af det attraktive område, kommunerne dækker. Samtidig står vi sammen stærkere i markedsføringen af de mange tilbud, den favner og varetager derfor også Jammerbugt Kommunes interesser, blandt andet inden for turismeudviklingen i kommunen, siger borgmester Mogens Christen Gade.

Slutningen af 2023
Samarbejdsaftalen er baseret på aftalegrundlaget for etableringen af Destinationsselskab Nordvestkysten, som blev vedtaget af de fem byråd i 2019.
Den trådte i kraft ved starten af 2021 og løber frem til slutningen af 2023, og efter 12 måneder vil der ske en revision af planen.  

Aftalen består af ni punkter:

  • Strategisk destinationsudvikling.
  • Strategisk markedsføring.
  • Produkt og forretningsudvikling.
  • Koncept for gæsteservice.
  • Projektudvikling og projektfinansiering:
  • Samarbejde med turismeerhvervet.
  • Netværk og kompetenceudvikling.
  • Analyse og statistik.
  • Interessevaretagelse.

- Strategisk markedsføring er særligt interessant for os i arbejdet med de to destinationer: Blokhus-Løkken og Slettestrand/Thorup Strand og i forhold til Masterplan Limfjorden, der er den tredje destinationsplan. Vi arbejder også for at sikre, at der i destinationsselskabet er en medarbejder, der specifikt varetager opgaven med at håndtere turisterhvervet i Jammerbugt Kommune, fortæller Mogens Christen Gade.

Læs flere nyheder