Er du en af dem, der er fan af Blokhus og samtidig elsker at smage på de lokale specialiteter, så er der nu opstået nye muligheder for at kombinere de to.
I forbindelse med afholdelsen af Bajerløbet i maj måned lancerede Blokhus sin egen øl, fortæller Jannie Ratke, eventansvarlig i Erhvervsforeningen Destination Blokhus.
Foreningen har fået udviklet deres egen classic øl i samarbejde med Vrå Bryghus. Den blev præsenteret for publikum for nylig, hvor den blev taget godt imod.
Blokhus Classic er smukt dekoreret med egen etiket designet af kunstner Caroline Laursen, og udover at købe øllen kan etiketten også købes som plakat. De smukke plakater er en fremragende måde at dekorere sommerhuset med. Man kan også vælge at tage stemningen af Blokhus med sig og udsmykke boligen derhjemme. Eller måske et både og, opfordrer intiativtagerne.
En god sag
Det er en hel ny måde, at gæsterne kan støtte arbejdet i Destination Blokhus økonomisk.
At bidrage med den form for økonomisk støtte i form af at købe de lokale øl giver god mening. Det sikrer et godt fundament, så destinationen har mulighed for at tilbyde samme mængde gratis oplevelser og events for publikum fremadrettet, oplyser Jannie Ratke og tilføjer:
Al overskud genereret ved salget af øl og plakater går bl.a. også til etablering af skøjtebane og julebelysning samt videreudvikling af de mange begivenheder.
Blokhus Classic kan købes hos Spar i Blokhus og Hune, og plakaterne sælges i forskellige størrelser hos Feriepartner Blokhus, FunArt og Step-In i Blokhus.