Mødet med annoncører og samarbejdspartnere omkring Blokhus Avis fremtidige struktur, bliver af avisens redaktør betegnet som godt og konstruktivt.
Det er nu 5 dage siden at mødet fandt sted og en glad og positiv redaktør kan gøre status efter mødet.
– Vi har lige skulle fordøje de tilbagemeldinger der kom, og bruge denne uge på at bearbejde det hele så vi kan få regnet på de forskellige modeller der blev diskuteret, fortæller redaktør Lars Bisgaard.
Sammen med bestyrelsen er han i disse dage i fuld gang med at få lavet det set up som Blokhus Avis skal udgives under fremover.
– Vigtigst af alt fik vi slået fast med syv tommer søm at erhvervslivet og foreningerne bakker op om mediet. Det havde vi nu også på fornemmelsen med det var alligvel dejligt at få det bekræftet.
Tilbagemeldingen fra de fremmødte var enstemmigt at man ikke kunne undvære Blokhus Avis, da det har været en af grundpillerne for den fremgang som Blokhus området har haft igennem de sidste mange år.
De centrale punkter omkring mødet var avisens fremtidige distribueringsform samt avisens indhold.
– Der ud over forstod annoncørerne godt at annoncepriserne får et lille nøk opad.
Der var også enighed om at man ikke skulle ud og konkurrere med andre medier. Tværtimod vil man specialisere sig endnu mere indenfor det man er god til. Glade og positive budskaber til turister og sommerhusejere.
– Vi skal f.eks. ikke gå efter 52 udgivelser om året, da det slet ikke kan bære, men vi tror på et niveau omkring 18 – 24 udgivelser om året alt efter områdets behov.
Man åbnede også op for at der kunne komme annoncører udefra, forudsat at budskabet var af en mere turistinformerende karakter. Her nævnte man blandt andet en attraktraktion som Zoo i Aalborg.
– Men deciderede detailannoncer fra Aalborg kommer vi ikke til at se. Det overlader vi til andre medier, da vi jo især skal fortælle om Blokhus kvaliteter indenfor det område.
Den næste Blokhus Avis udkommer til påske.