Nyheder
imported

Erhvervsforeningen sætter fokus på øget synlighed

Ny hjemmeside, ambassadørkorps og månedens virksomhed blandt nye tiltag.

Tekst og foto: Martin Frandsen

Erhvervsforeningen Jammerbugt sætter med en række nye tiltag øget fokus på at få flere medlemmer og på den måde gøre det lokale erhvervsliv endnu mere synligt.
Det skal ske med en ny hjemmeside, ambassadører og en artikelserie om de lokale virksomheder, og målet for 2022 er 20 nye medlemmer, så man når 122.
Det oplyste formand Brian Bertelsen i sin beretning, da Erhvervsforening Jammerbugt havde generalforsamling onsdag aften 16. marts på Skovsgaard Hotel i Arentsminde med 35 deltagere.

Et godt erhvervsklima

Erhvervsforeningen arbejder tæt sammen med Erhvervs- og Turistrådet samt Vækst Jammerbugt for at støtte udviklingen af det lokale erhvervsliv.
Erhvervsforeningen vil sikre et godt erhvervsklima og komme med forslag til udvikling og indsatsområder og er dermed også med til at gøre Jammerbugt til et godt sted at bo.
Desuden vil man skabe samspil og sørge for netværk – blandt andet med en stor indsats for iværksættere og en mentorordning.
Og ikke mindst skabe kendskab til erhvervslivet

Ny hjemmeside

Brian Bertelsen oplyste også, at forretningsudvalget i 2021 bl.a. har haft fokus på udvikling af Erhvervsforeningens nye hjemmeside.
– Den skal være medlemmernes naturlige sted at søge oplysninger om Erhvervsforeningen, hinanden, medlemsmøder, virksomhedstræf, nyheder og nyhedsbreve, aktiviteter, invitationer, indvielser og jubilæer, sagde Brian Bertelsen.
– Med prioritering af hjemmesiden sammen med en højere synlighed på Facebook opnår Erhvervsforeningen sin egen tydeligere identitet, konkluderede han.
Medlemmer kan også få navn, logo og en kort beskrivelse af egen virksomhed på hjemmesiden samt linke til egne hjemmesider.
– En stor tak til Mette Roussis, Henning Broeng Jensen, Calle Østergaard og Steen Andreasen for udviklingen af hjemmesiden og synlighed på Facebook, sagde Brian Bertelsen.

Artikelserie

Desuden har foreningen oprettet et ambassadørkorps, som allerede nu har succes med at hverve nye medlemmer, og foreningen vil søsætte en række artikler om det lokale erhvervsliv og medlemmerne ud fra overskriften ”Månedens virksomhed”.
Studerende fra UCN, Innovation & Entreprenørskabs Kommunikationslinje vil blive betalt for arbejdet.

Herefter fortalte Holger Spangsberg om at være kommunaldirektør i Jammerbugt Kommune, og René Dalgas om virksomheders håndtering af Corona.
Han har undersøgt, hvordan mere end 350 virksomheder har håndteret krisen, fra små lokale virksomheder, til små og store offentlige organisationer til globale C25 virksomheder.

Genvalg

Genvalg af Erhvervsforeningens medlemmer af Erhvervs- og Turistrådet:

  • Karsten Jepsen, Blokhus By Camping
  • Kristian Skjødt, Feriecenter Slettestrand
  • Michael Krogsgaard, Jørn Krogsgaard A/S
  • Palle L. Nielsen, Fri Fugl ApS
  • Preben Laustsen, LBS Staal A/S

 

Læs om fantastiske oplevelser og events