(Foto: Poul Nymark)
Med sin afsluttende fagprøve i uddannelsen som salgsassistent i Kalstrup Livsstilshus gav Kasper Springborg et velkvalificeret bud på, hvordan man opnår kundeloyalitet fra fremtidens forbrugere i detailhandlen.
Han fulgte nemlig sine tidligere topkarakterer op med et flot 12-tal i fagprøven.
Det skete med udgangspunkt i profilen hos Kalstrup Livsstilshus med miljørigtighed og bæredygtighed.
Flere oplevelser
I en rapport, som blev forsvaret mundtligt, gav Kasper Springborg eksempler på, hvordan man opnår øget kundeloyalitet og omtale kunderne i mellem.
Blandt andet projekt Kalstrup Badeklub i samarbejde med Palle Holmbech, mens han ejede Saunahytten.
– Det handler om at gøre noget ud over det sædvanlige. Kalstrup er et oplevelseshus, og når vi skal skabe oplevelser, så er det oplagt også at tage udgangspunkt i det fantastiske område vi er placeret i, fortæller Kasper Springborg.
Kunden i centrum
Han har altid haft interesse for tøj. Han kender de lokaler kunder og omvendt, ikke alene fra Kalstrup Livsstilhus, men også fra sin tidligere arbejdsplads, brugsen.
– Jeg er drevet af kundekontakten og salget. At hjælpe kunden til at finde den helt rette løsning og udleve den rette service. Sætte kunden i centrum og give noget ekstra. Og så føler jeg mig hjemme i butikken, vi har det nærmest familiært, forklarer han.
Sammen med sine lillebror og forældrene, Vibeke og Kim, bor han på Hune Hotel og Vandrehjem, som forældrene overtog for et par år siden.
Han bruger i det hele taget meget tid i lokalområdet.
– Jeg cykler på MTB og går i det lokale fitness, og så har jeg lige meldt mig ind i Blokhus Golfklub, fortæller han.
Fastansættelse
Kasper springborg bliver udlært 28. februar og fortsætter hos Kalstrup Livsstilshus.
– Jeg ser mange muligheder i den udvikling, som området står foran de næste par år, og jeg har et ønske om at blive en del af den fremtidige vækst i byen, siger Kasper Springborg, der også har taget den 3-årige uddannelse HHX med innovation som studieretning.
Meget vellidt
Og det er ikke alene kunderne, der godt tilfredse med hans indsats.
– Kasper var en stille og rolig ung mand, da han startede her for 2 år siden, og han har udviklet sig meget siden. Han er meget vellidt hos både kunder og personale, siger Per Kalstrup.
– Vi er selvfølgelig også glade og stolte over at have en elev, der klarer sig så godt, og så er det godt at have en lokal ung fyr, som gerne vil gå vejen med detail- og turist-branchen.