Nyheder
imported

Sådan løser borgere i Blokhus problemer med dårligt wi-fi

I takt med konstant øget brug af opkoblede enheder oplever markant flere indbyggere i Blokhus, at deres netværk ikke længere står distancen. En lokal fagmand kommer her med sine bedste råd til at afhjælpe problemet.

Flere og flere indbyggere i Blokhus har så dårlige netværk, at det går kraftigt ud over brugeroplevelsen, når de for eksempel streamer TV på deres fladskærm og samtidig bruger computere og mobiltelefoner. Gennem de seneste år er der sket en eksplosiv digital udvikling, hvor blandt andet streamingtjenester er kommet til at spille en stor rolle. Mange enheder trækker på det samme netværk, som får stadig sværere ved at følge med. Hos Panasonic Center Antennemontøren i Blokhus mærker man klart, at mange har problemer med et dårligt netværk.  

− I dag hænger eksempelvis tv og netværk sammen. Det stiller store krav til især netværket at holde alle wi-fi-produkter kørende. Især i parcelhusområderne får vi mange henvendelser fra kunder, som har dårligt trådløst signal, udtaler fagmand Per Balle Danielsen. 

Sådan løser du problemet
Hvis du oplever et dårligt netværk derhjemme, er der dog forskellige ting, du selv kan gøre, inden du kontakter den lokale fagmand.

− Det er først og fremmest vigtigt, at du tjekker, hvor routeren er placeret. Står routeren i den ene ende af huset, er det ikke sikkert, at den kan nå ordentligt ud til alle rum. Samtidig er der også mange, der har routeren godt gemt væk under eksempelvis møbler, og det kan også påvirke signalet. Hvis det ikke hjælper at flytte routeren, kan du overveje at trække flere netværkskabler til de forskellige rum. Nemmest er det dog at sætte en signalforstærker til stikkontakten i de rum, hvor signalet er lavt, fortæller Per Balle Danielsen og fortsætter:

− Man skal også tjekke sin router. Er den mere end fem år gammel, er der stor risiko for, at routeren ikke er optimeret til nutidens netværkskrav. Oplever man problemer, kan det desuden være fornuftigt at udskifte routeren fra internetudbyderen, fordi den ofte er blandt de dårligste på markedet. Vi oplever tit, at en kvalitetsrouter er nok til at få signalet og kvaliteten til at stige.  

Desuden påpeger Per Balle Danielsen, at det sjældent er hastigheden fra udbyderen, der er for lav til at trække de forskellige enheder. Det er oftest selve netværket i hjemmet, der er skyld i en dårlig brugeroplevelse. 
 

Læs om fantastiske oplevelser og events