Kick-off til turistsæson 2016
Den kommende turist-højsæson står lige for døren og der blev "sparket godt i gang", da 125 ledere og medarbejdere i turisterhvervet i Jammerbugt Kommune var inviteret til et Kick-off fyraftensmøde i Fårup Sommerland, torsdag d. 9. juni.
Velkomst og goddag til Fårup Sommerland. Vi mødes i 4-D biografen
Der blev grinet, pjattet, krammet og sagt velkommen da Erhvervsforeningen for Jammerbugt Kommune, Fårup Sommerland og Vækst Jammerbugt blev mødt af 125 spændte deltagere.
Brian Bertelsen, formand for Jammerbugt Erhvervsforening startede arrangementet i biografen med at takke for det store fremmøde, og tilkendegav at det var dejligt at opleve den gode netværksstemning. – Vi håber, at I får en masse inspiration med hjem til det fremadrettede arbejde med værtskab og service, afsluttede han, inden initiativer i turisterhvervet blev præsenteret af Vækstchef Anders Stryhn. Han informerede om nogle af de medieinitiativer, turistanalyser – og ikke mindst tendenser der sker i og omkring turisterhvervet i Jammerbugt kommune. Således er Norge stadig en vigtig og god medspiller i den store omsætning, som turismen giver i kommunen.
– Turisterhvervet i Jammerbugt kommune er rigtig dygtige til at tage imod de mange turister, vi forstår at give dem gode oplevelser med dejlig natur, flotte strande, gode events og aktiviteter og ikke mindst "plads" til fred og ro. Men der er stadig nogle punkter, hvor vi kan forbedre os – så vi kan blive endnu bedre, forklarede han.
Omsorgssalg er vigtigere end service
Dernæst var der et inspirerende indspark om motivation og værtsskab fra Fårup Academy ved Jesper Jensen, Fårup Sommerland.
Gennem foredrag i "øjenhøjde", med sjove anekdoter og fortællinger fra det virkelige liv, forklarede Jesper Jensen, hvordan Fårup Sommerland er blevet så berømt, ikke bare i Danmark, men i hele verden, for at have den bedste gæsteservice. De er gennem årene blevet belønnet med et hav af priser for bedste service, bedste træning og senest priserne for at være Europas 2. bedste forlystelsespark og en af de tre bedste i verden.
– Jesper Jensen gav masser af inspiration til at få os medarbejdere og ledere til at arbejde hen imod et endnu stærkere team. Han stillede skarpt på gæste- og servicevinklen både med internt og eksternt perspektiv. Som noget helt unikt kom han med nogle helt konkrete eksempler, som jeg er sikker på, at alle 125 deltagere kunne forstå. Vi blev præsenteret for "omsorgssalg kontra service og mérsalg, – gæsterne skal mødes hvor de er, og med de behov de har, og ikke ud fra nødvendigvis at sælge en 18 kuglers is til en lille pige på 3 år, for det kan hun jo slet ikke spise, forklarer Berit Bøjstrup, formand for Erhvervsforeningen Destination Blokhus, med et smil på læben.
4-stjernet Hotel Fårup
Efter "seminaret" var der rundvisning og præsentation af det nye 4-stjernede hotel i Fårup Sommerland. Her kunne deltagerne efterfølgende diskutere de konkrete ideer og således netværke og tage dem med sig hjem til brug i den forestående sæson.
Fyraftensmødet blev afsluttet med spisning og social hygge i Hotel Fårup.