Nyheder
imported

Vores jule- & nytårshilsen til jer

Endnu et år er ved at være gået, og inden vi springer ind i 2015, vil vi godt på Blokhus Mediers vegne sige tak til alle vores online følgere, læsere, annoncører, samarbejdspartnere og venner af Blokhus Medier for et meget spændende og ikke mindst udfordrende år.

Kære alle

Endnu et år er ved at være gået, og inden vi springer ind i 2015, vil vi godt på Blokhus Mediers vegne sige tak til alle vores online følgere, læsere, annoncører, samarbejdspartnere og venner af Blokhus Medier for et meget spændende og ikke mindst udfordrende år.

En stolt og overvældet redaktion

Man kan uden overdrivelse konstatere, at det har været et 2014, hvor der på redaktionen er sket en del. Louise Kande blev i februar ansat med ansvar for salg og medier på baggrund af større efterspørgsel på vores produkter – offline, såvel online.

Et større fokus fra redaktionens side på bl.a. Facebook og www.blokhus.dk smittede også af på besøgstallene. I skrivende stund har vi nu knap 3000 følgere på Facebook.dk/blokhusdk – og vores opslag ses i gennemsnit af 5000. Vores hjemmeside besøges dagligt af 500 forskellige mennesker, der alle har en interesse for Blokhus-området. Vi er ikke bare stolte, men vi er også overvældede over den stigende interesse. Det hænger naturligvis sammen med, at vi i 2014 har truffet et valg om at anderkende, at vores læsere går på tværs af off- og onlinekanaler, og vi vil møde dem, hvor de er.

De online værktøjer, har haft afgørende betydning for vores offline strategi i 2014. Når vi ligger opslag op på Facebook, kan vi tydeligt aflæse, hvad vores læsere gerne vil høre, vide mere om eller interesserer sig for, og på den måde har vi også bedre kunne tilpasse indholdet i avisen, og lagt strategi for hvilke øvrige produkter vi i 2015 skal tilbyde vores turister, gæster og lokale. Vi er jeres avis, og derfor bruger vi også online medierne til at komme i dialog med vores læsere.

Vores eftertragtede og meget læste avis har også i 2014 fået et løft. Den har en fysisk sanselighed og et stort oplevelsespotentiale. Vi ved, at folk hygger sig med vores avis, og det skal de også i 2015. Vi er ikke først til at bringe den mest aktuelle historie, men vi er til gengæld Danmarks gladeste avis, og det vil vi fortsat være i 2015. Vi vil fortælle om de gode historier, de sjove oplevelser og de hyggelige stunder. Desuden er vi i 2014 gået tilbage til navnet Blokhus Avis. Blokhus Avis er autentisk, det er nostalgisk og så er det, det rigtige navn til avisen, akkurat som Poul Erik Aagaard, der startede avisen mente. Og det mener vi også. Vi vil uanset navnet på vores avis, være turisternes foretrukne medie, om man er i Løkken, Blokhus, Rødhus eller Slettestrand. For vi anerkender, at turisterne og gæsterne bevæger sig rundt i destinationen, og vi vil gerne vise dem på vej, fortælle om aktiviteter og nyheder for hele destinationen.

2014 blev altså året, hvor vi har givet læserne mulighed for at dyrke deres interesse for Blokhus området uanset hvor, hvornår og hvordan de ønsker det.

Redaktionen udvides

Redaktionen bliver i oktober udvidet igen. Jane Møller Jensen ansættes som produktmedarbejder. Hun skal det næste år sørge for, at vi fortæller læserne om hvilke fantastiske produkter der at finde i destinationen – således bliver hun også skribent for Klummen, Den Kreative Vinkel og i 2015 for blogger-funktionen på www.blokhus.dk

Lotte Kande ansættes som kommunikations- og projektleder, og har i de seneste måneder planlagt og iværksat strategien for nye produkter til 2015. Dette indbefatter nye turistguider, miniprofiler, præsentationsmagasin og turistkort for destinationen. Turisterne og gæsterne skal kunne orientere sig på online medier allerede inden besøget, men skal selvfølgelig også have en fyldestgørende ”velkomstpakke” i hånden straks efter ankomsten, således at de får en positiv oplevelse fra starten.

I relation til dette bliver Louise Kande redaktions- og medieleder, og vil fortsat i 2015 være ansvarlig for redaktionen, salg og de medierede platforme.

I oktober besluttes det endvidere, at vi etableres som selvstændigt mediebureau – Blokhus Medier – på baggrund af, at vi nu gennem en bredere vifte af produkter og ydelser kan hjælpe med at sikre et solidt afkast på vores annoncørers marketinginvesteringer. Vi styrker dette i 2015, og vi er et mediebureau med stærke kompetencer og høj service indenfor rådgivning, planlægning og medieindkøb.

Desuden vedtager bestyrelsen i Erhvervsforeningen Destination Blokhus, at vi som mediebureau skal varetage deres markedsføringsbudget for 2015. Dette indbefatter, at vi også får dygtige samarbejdspartnere indenfor felter, vi ikke selv behersker. Det være sig radiospots, annoncering i øvrige aviser i Danmark og en bredere omdeling af Blokhus Avis, således vi i 2015 også bliver omdelt til fortrukne ’hotspots’ i Aalborg.

En stor tak

Alt i alt, ser vi dette som positive udfordringer, og vi glæder os allerede til at komme i gang med det nye år, så vi kan gøre det endnu bedre for vores læsere og ikke mindst vores kunder og gode samarbejdspartnere.

 

Rigtig glædelig jul & et godt og lykkebringende nytår

Vi ”læses” ved i 2015

 

Med venlig hilsen

Blokhus Medier

 

Læs om fantastiske oplevelser og events