Blokhus
imported

Blokhus medier i nyt design

Fra 1. november har Blokhus Medier fået en ny visuel identitet.

Tekst og foto: Redaktionen

Som du sikkert har bemærket har avisen ændret udtryk i udgaven, som du sidder med.

Blokhus Medier har nemlig igennem længere tid arbejdet med at få en ny visuel identitet, som både i opbygning, indhold og udtryk afspejler og favner hele området langs den nordjyske vestkyst.

Det betyder, at alle produkter har fået et face-lift, og vores læsere og følgere vil derfor opleve et helt nyt univers med en moderne, opdateret profil på alt, hvad Blokhus Medier står for.

-Vores fornemste opgave er at fortælle de lokale nyheder fra hele området fra Hirtshals i nord til Thorupstrand i sydvest. Og vi er rigtig glade og stolte over endelig at kunne lancere det nye design for alle vores læsere.
Det har været en længere proces, hvor vi har skulle genopfinde os selv, og det har både været svært, sjovt og lærende fortæller Anne Nøhr Ringgren, Digital marketing og kommunikationschef i Blokhus Medier.

Vi har den seneste tid brugt ressourcer på at implementere den nye identitet på alle produkter, som er web, avis, SoMe, turistguide og interne markedsføringsmaterialer samtidig med, at der også er blevet udviklet nye produkter.
-Vi har blandt andet fået bygget en helt ny webportal på blokhus.dk, som skal være samlingspunkt for alle de lokale nyheder og samtidig skabe inspiration over for turister. De vil derfor kunne få inspiration og lyst til at besøge os igennem portalen, fortæller Anne Nøhr Ringgren.
Man skal nemlig udover at læse om de relevante nyheder også kunne finde info om virksomheder, aktuelle events, naturoplevelser og fortællinger f.eks. om attraktioner, gode spisesteder, oplevelser for børn, kunst og meget mere. Alt sammen oplevelser, som man som gæst ikke må gå glip af, når man enten er på besøg eller ønsker at komme det.

Desuden har vi opfundet en særlig, lokal distributionsløsning, som vores kunder vil blive præsenteret for inden længe samtidig med, at vi sammen med erhvervet vil styrke kommunikationen nationalt med den digitale markedsføring.

Nu er vi ved at være i mål og skal for alvor til at arbejde med det nye univers og skabe relevant indhold, afslutter Anne Nøhr Ringgren.

-Jeg synes det er blevet et rigtig godt resultat, siger Lotte Kande, Bureauleder ved Blokhus Medier.
Vi har fingeren på pulsen lokalt og har arbejdet intenst med at få bygget en fremtidssikret løsning, der både favner brugernes og erhvervets behov. Universet har samtidig fået bred opbakning fra de ansatte og Blokhus Mediers bestyrelse, og vi har faktisk glædet os til, at få lov til at præsentere det for jer, afslutter en meget tilfreds Lotte Kande.

Læs om fantastiske oplevelser og events