Tekst: Louise Kande – Foto: Presse
Kulturhuset Blokhus inviterer til Åbent Hus og Festudstilling i dagene 23., 24. og 25. marts. Det udvidet Kulturhus med nyt indgangsparti, nye og bedre faciliteter samt helt ny Kunstbutik skal indvies. – Vi glæder os til at vise vores ombygning frem. De sidste mange uger har håndværkerne arbejdet hårdt for at gøre det hele klar til den store fest-weekend og ikke mindst til sæsonen for alvor starter, fortæller indehaver, John Andersen. Weekenden byder også på inspiration til fester og selskaber. – Vi har pyntet selskabslokalerne op til fest – med kreative bordopdækninger og pynt. Vi byder alle besøgende på lidt godt til ganen og et glas festlige bobler, fortæller Rikke Pipaluk, der bl.a. har ansvaret for selskaber i huset.
Else Gerstrøm, som også er en del af firkløveren i Kulturhuset opfordrer folk til at kigge forbi den helt nye Kunstbutik. – Vi har udvalgt specielle, unikke og lækre brugskunstvarer, design og gaveartikler til vores nye kunstbutik, der også åbner fra fredag d. 23. marts, fortæller hun. Butikken er placeret i det store og nye indgangsparti – og vækker opsigt, både når gæsterne kommer og tager afsted igen.
Nyhed:
1 år som firkløver
Det er snart lidt over et år siden, at firkløveren overtog driften af Kulturhuset Blokhus. Således Rikke Pipaluk, Else Gerstrøm, Thomas Guldbrandt og indehaver John Andersen. I det første år, som firkløver, præsterede de at fordoble omsætningen, hvilket gav stof til eftertanke. Hvis udviklingen blot ville gå ligesådan i 2018, skulle faciliteterne nødvendigvis forbedres. Med 135.000 gæster over dørtærsklen i 2017, blev målet for 2018 også at antallet af gæster skulle stige. – Årsagen til udvidelsen og ombygningen findes altså i, at der er en meget større efterspørgsel på vores Oplevelsescenter, fortæller John Andersen.
– Vi har i destinationen hvert år udviklet os og er kommet tættere og tættere mod målet om at skabe en helårsdestination. – Hvis turismen i Nordjylland skal fortsætte den positive udvikling, vi har set gennem de senere år, skal vi i endnu højere grad fokusere vores markedsføring, produktudvikling og salg i perioderne uden for højsæsonen. Det kræver, at vi for eksempel i Blokhus, kan levere spændende visionære tilbud i disse perioder – og det mener jeg bestemt vores udvidelse af dels Kulturhuset og senest Magisk jul i Skulpturparken indbefatter, forklarer John Andersen.
Helårsdestination:
360-graders oplevelse
Fra at være et ”fælles” Kulturhus og en Sandskulpturfestival, er Kulturhuset og Skulpturparken blevet til en stor attraktion – et Oplevelsescenter, der skal favne gæsterne 360 grader. – De skal kunne opleve, slappe af, spise, nyde, shoppe og endda gå på fornuftige toiletter og parkere lige i nærheden, fortæller Else Gerstrøm. Af samme grund er konceptet for caféen i Kulturhuset udvidet. – Vi har netop lavet et helt nyt menu-kort, som bl.a. består af lækre a’ la carte retter, ugens menu og ikke mindst ”dagens ret” – go’e gamle klassikere. I marts og april kører vi intropris på ”Dagens ret” til kun kr. 99,-, fortæller Køkkenchef Thomas Guldbrandt, der også tilføjer at alle retter kan fås som take-away. I 2018 vil man for første gang have åbent i Kulturhuset fra d. 23. april alle ugens 7 dage fra kl. 11-21. Skulpturparken har åbent alle ugens 7 dage fra og med 1. maj.