Nyheder
imported

Det sker i påsken: Åbent Hus & Festudstilling

Indvielsen af udvidelsen i Kulturhuset Blokhus, fejres med Åbent hus og Festudstilling i dagene 23., 24. og 25. marts kl. 11-21.

Tekst: Louise Kande – Foto: Presse

Kulturhuset Blokhus inviterer til Åbent Hus og Festudstilling i dagene 23., 24. og 25. marts. Det udvidet Kulturhus med nyt indgangsparti, nye og bedre faciliteter samt helt ny Kunstbutik skal indvies. – Vi glæder os til at vise vores ombygning frem. De sidste mange uger har håndværkerne arbejdet hårdt for at gøre det hele klar til den store fest-weekend og ikke mindst til sæsonen for alvor starter, fortæller indehaver, John Andersen. Weekenden byder også på inspiration til fester og selskaber. – Vi har pyntet selskabslokalerne op til fest – med kreative bordopdækninger og pynt. Vi byder alle besøgende på lidt godt til ganen og et glas festlige bobler, fortæller Rikke Pipaluk, der bl.a. har ansvaret for selskaber i huset.

Else Gerstrøm, som også er en del af firkløveren i Kulturhuset opfordrer folk til at kigge forbi den helt nye Kunstbutik. – Vi har udvalgt specielle, unikke og lækre brugskunstvarer, design og gaveartikler til vores nye kunstbutik, der også åbner fra fredag d. 23. marts, fortæller hun. Butikken er placeret i det store og nye indgangsparti – og vækker opsigt, både når gæsterne kommer og tager afsted igen.

Nyhed:

1 år som firkløver

Det er snart lidt over et år siden, at firkløveren overtog driften af Kulturhuset Blokhus.  Således Rikke Pipaluk, Else Gerstrøm, Thomas Guldbrandt og indehaver John Andersen. I det første år, som firkløver, præsterede de at fordoble omsætningen, hvilket gav stof til eftertanke. Hvis udviklingen blot ville gå ligesådan i 2018, skulle faciliteterne nødvendigvis forbedres. Med 135.000 gæster over dørtærsklen i 2017, blev målet for 2018 også at antallet af gæster skulle stige. – Årsagen til udvidelsen og ombygningen findes altså i, at der er en meget større efterspørgsel på vores Oplevelsescenter, fortæller John Andersen.

– Vi har i destinationen hvert år udviklet os og er kommet tættere og tættere mod målet om at skabe en helårsdestination. – Hvis turismen i Nordjylland skal fortsætte den positive udvikling, vi har set gennem de senere år, skal vi i endnu højere grad fokusere vores markedsføring, produktudvikling og salg i perioderne uden for højsæsonen. Det kræver, at vi for eksempel i Blokhus, kan levere spændende visionære tilbud i disse perioder – og det mener jeg bestemt vores udvidelse af dels Kulturhuset og senest Magisk jul i Skulpturparken indbefatter, forklarer John Andersen.

Helårsdestination:

360-graders oplevelse

Fra at være et ”fælles” Kulturhus og en Sandskulpturfestival, er Kulturhuset og Skulpturparken blevet til en stor attraktion – et Oplevelsescenter, der skal favne gæsterne 360 grader.  – De skal kunne opleve, slappe af, spise, nyde, shoppe og endda gå på fornuftige toiletter og parkere lige i nærheden, fortæller Else Gerstrøm.  Af samme grund er konceptet for caféen i Kulturhuset udvidet. – Vi har netop lavet et helt nyt menu-kort, som bl.a. består af lækre a’ la carte retter, ugens menu og ikke mindst ”dagens ret” – go’e gamle klassikere. I marts og april kører vi intropris på ”Dagens ret” til kun kr. 99,-, fortæller Køkkenchef Thomas Guldbrandt, der også tilføjer at alle retter kan fås som take-away.  I 2018 vil man for første gang have åbent i Kulturhuset fra d. 23. april alle ugens 7 dage fra kl. 11-21. Skulpturparken har åbent alle ugens 7 dage fra og med 1. maj.

 

 

 

Læs om fantastiske oplevelser og events