Nyheder
imported

Fårup fejrer fantastisk sæson 2016

Den sidste is er spist, den sidste burger er langet over disken og den sidste hvinende rutsjebanetur er kørt.

600.159 gæster besøgte Fårup i sæson 2016

Fårup Sommerland kan se tilbage på den 3. bedste sæson nogensinde med henblik på besøgstal. En høj gæstetilfredshed samt fabelagtig start for Hotel Fårup har desuden været med til at gøre sæsonen særdeles tilfredsstillende.

Den sidste is er spist, den sidste burger er langet over disken og den sidste hvinende rutsjebanetur er kørt. Årets sæson i Fårup sommerland var definitivt slut i går, søndag den 23. oktober, og opgørelsen viser, at intet mindre end 600.159 gæster besøgte Fårup i åbningsperioden mellem den 2. maj og 23. oktober.

– Når vi lukker og slukker nu, er det med en fantastisk sæson bag os. Vi har opnået et flot besøgstal på 600.159 gæster, hvilket er den tredje bedste sæson i Fårup nogensinde – på trods af en våd og kold juli, som dog blev reddet af en særdeles flot for-sæson. Gæstetilfredsheden har igen i år været helt i top, og vi har desuden formået at flytte en betragtelig del af vores ”tilfredse” gæster til kategorien ”meget tilfredse”, hvilket vi naturligvis både er glade og stolte over. Og sidst, men ikke mindst, er vi igen i år blevet kåret til Europas 2. bedste forlystelsespark, siger Søren Kragelund, direktør i Fårup Sommerland.

Gæstetilfredsheden målt over hele sæsonen er på 98,7 procent, hvoraf 75,7 procent angiver, at de er ”meget tilfredse” og 23 procent, at de er ”tilfredse” med besøget. Dermed har parken opnået en stigning på 3,6 procentpoint fra 2015 til 2016 i andelen af ”meget tilfredse” gæster. Desuden opnår Fårup en overordnet NPS-score på 82,44 procent, hvilket er meget højt i international sammenhæng.

Det var også i sæson 2016, at Hotel Fårup så dagens lys for allerførste gang.
– Hotellet har haft en væsentlig bedre start, end vi overhovedet turde håbe på. For det første har vi haft nogle særdeles pæne belægningsprocenter – i højsæsonen var vi så godt som udsolgt. Og nogle få uger efter at hotellet åbnede, havde vi allerede opnået intet mindre end fem stjerner på verdens største rejsewebsted, Trip Advisor, slutter Søren Kragelund.

Selvom stikket er trukket til forlystelserne, bliver der høj aktivitet bagom kulisserne i Fårup. Planlægning af sæson 2017 er allerede i fuld gang med henblik på etablering af den nye forlystelse ”Hvirvelvinden” samt udvikling og udvidelser på Hotel Fårup.

Om Fårup Sommerland:
Fårup Sommerland blev etableret i 1975 og kunne i 2015 fejre 40 års jubilæum. Forlystelsesparken er årligt besøgt
af cirka 600.000 gæster, hvoraf 80 procent af disse er danske. Fårup Sommerland har en gæstetilfredshed på hele
99 procent og har gennem årene vundet en lang række priser, blandt andet Europas 2. bedste forlystelsespark
(Kirmes, 2015 & 2016), Verdens 3. bedste service (IAAPA, 2015), Danmarks bedste forlystelsespark (2014) samt
Danmarks bedste sommerland (2014). Fårup Sommerlands vision er at være indbegrebet af enestående oplevelser
for familier i hele Norden.

 

Læs om fantastiske oplevelser og events