Tekst: Martin Frandsen Foto: Poul Nymark
Lørdag før påske kunne Tine og Per Kalstrup åbne den nye 1. sal med 800 kvadratmeters oplevelser i Kalstrup Livsstilshus i Blokhus, og det var selvfølgelig med lidt spænding, at indehaverne så frem mod reaktionerne fra de mange gæster.
Og udvidelen med nye mærkevarer, koncerter samt Galerie Wolfsen har fået en fantastisk start og er blevet mødt med ovevældende reaktioner.
– Vi kan se, at mange af gæsterne lige stopper op og kigger op mod 1. salen, når de kommer herind, fortæller en glad Per Kalstrup.
Langvejs fra
Huset får også besøg af kunder fra ikke alene Nordjylland, men gæster fra også Aarhus, Herning og Silkeborg-områderne, som specifikt kører efter oplevelserne i det 3.400 kvadratmeter store hus.
Udvidelsen og blandingen af Galerie Wolfsen, outdoor fashion, delikatesser, interiør nye mærkevarer samt små hyggekoncerter har også givet genklang landet rundt, og målet om at give kunderne en særlig oplevelse i Kalstrups Livsstilshus er nået.
Ud over de mindre koncerter så planlægges der flere koncerter, stand-up og foredrag, når efteråret afløser højsæsonen.
– Vi begynder, når vi er sikre på, at vi kan have et publikum på 150 til 200 gæster. Desuden er der i højsæson i forvejen så mange andre gode oplevelser i Blokhus, også musikalske, forklarer Per Kalstrup, der har allieret sig med Henrik ”Røde” Jensen, når det handler om at finde optrædende.
Øjnene op for huset
Men Livsstilshuset lægger gerne rammer til endnu flere og andre kulturelle oplevelser.
– En dag var her dans. Det var rigtig fint, fortæller Per Kalstrup som eksempel.
Det er ikke alene gæsterne, der har fået øjnene op for huset og Blokhus generelt.
Også store udenlandske leverandører, der ellers er meget selektive med deres kunder, har ønske om at være repræsenteret i Livsstilshuset.
– Så vi har ingen problemer med at få fyldt huset op. Det er lidt utroligt, at vi kan blive ved med at synes, at vi godt kunne bruge lidt mere plads, griner Per Kalstrup.