Nyheder
imported

Turisme: Fårup Sommerland satser på Norge

Fårup Sommerland har ”interskandinaviske” ambitioner, og øverst på ønskelisten står der ”flere nordmænd”. Derfor har sommerlandet netop ansat en PR-ansvarlig, som blandt andet skal varetage kommunikationen med det norske marked.

Tekst: Louise Kande (redigeret) – Foto: Presse

– Vi er blandt de allerstørste erhvervsvirksomheder i Jammerbugt Kommune, og det er noget, der forpligter. Vi må kontinuerligt have fokus på vækst og udvikling og finde nye metoder, hvorpå vi kan udvikle vores koncept og lægge grunden for endnu højere gæstetal. Vi nærmer os et mætningspunkt med henblik på hvor mange nordjyske gæster, vi kan tiltrække, og derfor skal væksten findes i den resterende del af Danmark og blandt vores skandinaviske naboer – specielt i Norge. Det er en af grundene til, at vi netop har ansat Katrine Hvitved-Jacobsen som PR-ansvarlig, siger Sørgen Kragelund.

Etablering af Hotel Fårup, som åbner primo maj 2016, er et vigtigt element i strategien om at blive mere internationalt kendt og samtidig være i stand til at tilbyde sommerlandets gæster en mulighed for at overnatte og tilbringe flere dage i parken. Det er et koncept, som ikke mindst er relevant i forhold til at tiltrække flere norske gæster.  Katrine Hvitved-Jacobsen skal være bidragsyder i relation til fortsat vækst og udvikling, med et specielt fokus på det norske marked.

Hvitved-Jacobsen har 15 års erfaring med journalistik, PR og kommunikation fra både Norge og Danmark. Hun har blandt andet været økonomijournalist i Norges største forbrugermagasin på web, DinSide.no. Efterfølgende har hun været PR-konsulent i et Aalborg-baseret PR-bureau samt selvstændig journalist og PR-konsulent.

Læs om fantastiske oplevelser og events